Kaip padėti savo vaikui bendradarbiauti su mokykla

Kaip padėti savo vaikui bendradarbiauti su mokykla

Mokytojų ir mokinių tėvų santykis dažnai komplikuotas.  Pedagogikos klausimais žmonės linkę dalintis prisimindami save mokykloje. Vieni pasakodami apie savo asmeninius išgyvenimus, su nostalgija prisimena linksmybes, kiti, deja, nesėkmingomis istorijomis apibūdina „senąją mokyklą“ ir metodus.

Tokie yra dabartinių pradinukų ir darželinukų tėvai. Pabaigę mokyklas nepriklausomoje valstybėje, tačiau pradėję sovietinėje. Jų troškimas išsilaisvinti, pabrėžtinas individualizmas, pasipriešinimas bet kokioms „Old School“ apraiškoms, veda prie didesnio domėjimosi mokykla.

Tai viena iš priežasčių, dėl kurių mokytojo autoritetas jų akyse gerokai menkesnis, nei buvo jų tėvų. Pradinukų seneliai džiaugėsi tuo, kad jų vaikams mokslas pasiekiamas gerokai paprasčiau; nereikia klampoti per kaimo pusnis kelis kilometrus ar eiti pokario aprūkusiomis nuo kieto kuro miesto gatvėmis.

Domėjimas mokykla, ką veikia ten jų vaikai yra atsakingos tėvystės pavyzdys. Vaikai puikiai jaučiasi, būna saugesni,  kai tėvams rūpi jų veikla. Kitas pavojus, kai tėvai savo nerimą ar nepasitikėjimą mokykla reiškia agresyviai, nesilaikydami diskretiškumo. Tokių tėvų vaikams kyla pavojus augti nepasitikinčiais pasauliu. Būti įtariems, užaugus nesiimti naujų projektų, negebančiais palaikyti gerų santykių su draugais. Nes vaikams labai svarbu jaustis priimtiems, tikėti, kad aplinka pasirengusi jam padėti.

Kaip išsakyti savo abejones dėl mokymo ar auklėjimo mokykloje pedagogams, bet nepakenkti savo vaikui dėl autoritetų menkinimo. Juk ypač pradinėse klasėse, mokytojas – labai svarbus asmuo vaiko gyvenime. Svarbiausia, kad šie pokalbiai turi būti naudingi jūsų vaikui.

Dėl meilės savo vaikui, net jei esate įsitikinęs savo teisumu ir mokytojo negebėjimais dirbti padarykite tai:

  • Prieš kalbėdmi, pasvarstykite, ar bręstanti ar iškilusi problema tikrai egzistuoja. Tai nėra jūsų vaikystės ar paauglystės patirtos nesėkmės su mokytojais pasekmė, jūs tikrai neperkeliate šių santykių į savo vaiko gyvenimą.

Pasistenkite prisiminti ir papasakoti vaikui džiugių istorijų iš mokyklos gyvenimo. Jis jausis laimingas laimingų tėvų vaikas.

  • Labai svarbu būti atviriems. Mokyklos atvirumas yra prielaida sukviesti mikrorajono ar net miesto vaikus. Apie savo nuostatą pasakykite pedagogui, su kuriuo ketinate aptarti vaiko elgesį ar pažangą.

Vaikas patikės jūsų ir mokytojo bendradarbiavimu jo labui.

  • Geriausia, kad susitartumėte dėl susitikimo iš anksto. Jei nepaskubėjote savo įniršio „išpyškinti“ elektroniniame dienyne ir apie tai pareikšti vaikui girdint.

 Juk jis turi nuostabius tėvus, gebančius valdyti savo emocijas.

  • Kalbėdami su vaiku apie esamą problemą, nuraminkite pritardami jam dėl jo jausmų ar samprotavimų, o taip pat būtų gerai kad įtikintumėte, kad mokytojas ar kitas suaugęs žmogus nenorėjo asmeniškai jam pakenkti.

Kas gali norėti skriausti tokį ypatingą vaiką.

  • Jei numanoma problema yra susieta su žinių ar gebėjimų įvertinimu, priminkite vaikui, kad jūs ir mokytojai nevertina jo, kaip asmenybės, bet tik nurodo elgesio ar darbo klaidas, kurias pataisius, bus viskas puiku.

Tai tik noras padėti vaikui.

  • Su mokytoju kalbėkite dviese. Jeigu pasitaikys nesėkmingas pokalbis, vaikas nematys jūsų ar mokytojo nepasitenkinimo. Jei pokalbio antroji dalis sėkiminga – apie susitarimus, priimtus sprendimus pakvieskite kalbėti ir vaiką. Vaikas pasijus atsakingu už savo elgesį.

Tik jo nuostabūs tėvai gali taip gerbti jo pasirinkimus, nuomonę ir aplinką, nes mokytoją vaikai laiko savo žmogumi.

Dėl pedagoginių konsultacijų galite kreiptis:

 tel. +37068797600

Lietuvių g. 22, kab. 45