„Darnūs namai“ specialistai dalyvauja kuriant įtraukiojo bendravimo bei mokymo žaidimus

„Darnūs namai“ specialistai dalyvauja kuriant įtraukiojo bendravimo bei mokymo žaidimus

Paramos šeimai centro ,,Darnūs namai“ psichologė-psichoterapeutė  ir žaidimo terapeutė Dalia Guzaitienė laisvalaikiu kuria žaisliukus iš natūralios vilnos. Ji buvo pakviesta į dvi savaites vykstančias 18-as Tarptautines, Unesco pripažintas Kūrybos Dirbtuves „Toy Design and Inclusive Play“ („Žaislų dizainas ir įtraukusis žaidimas“) Berlyne. Kūrybos Dirbtuvių idėjos autorius Siegfried Zoels kartu su savo puikia komanda iš NVO „Fördern durch Spielmittel e.V“ tokius renginius organizuoja nuo 1990 metų. Jie savo darbe siekia įgyvendinti įtraukiojo bendravimo bei mokymo, tarpdisciplininio bendradarbiavimo ir tarpkultūrinių mainų principus: sukviečia įvairių su žaislais ir žaidimu susijusių profesijų specialistus iš viso pasaulio šalių atvykti ir sukurti ypatingus, pritaikytus žaislus vaikams ir suaugusiems su negalia ar specialiaisiais poreikiais.

2019 metų sausio 14-28 d. Kūrybos Dirbtuvės pirmą kartą vyko Berlyne, jose dalyvavo 23 mokytojai ir kiti edukologijos specialistai, psichologai, architektai, dizaineriai bei dizaino studentai iš 14 skirtingų pasaulio šalių (JAV, Rusijos, Lietuvos, Filipinų, Tailando, Italijos, Ugandos, Zimbabvės, Kenijos, Kolumbijos, Indijos, Belgijos, Izraelio, ir Vokietijos). Kiekvienas iš dalyvių turėjo sukurti individualiai pritaikytą žaislą, paremtą tikslinės grupės ar individualaus žmogaus stebėjimo bei tiesioginio bendravimo rezultatais. Po to tą žaislą pristatyti visuomenei bei eksponuoti parodoje.

Kūrybinio proceso metu Dalia sukūrė rankų vaidybos lėlę Raganosį su papildomais žaisliukais, skirtą mokytojams, dirbančiais su intelekto ar kompleksines negalias turinčiais vaikais. Šio žaislo idėja tame, kad mokytojas manipuliuodamas Raganosiu gali geriau išlaikyti aktyvų vaikų dėmesį ir tuo pačiu mokinti paprastų skaičiavimo veiksmų, spalvų ar jausmų pažinimo. Visiems vaikams, net su kompleksine negalia įdomus ir suprantamas maitinimo veiksmas suteikia daug žaidimo džiaugsmo, skatina naudoti ir lavinti motorines funkcijas. Greta to, natūralios vilnos kuriama sensorinė stimuliacija yra maloni, atpalaiduojanti ir padeda geriau pažinti gamtos pasaulį. Pasitelkus fantaziją šis žaislas gali turėti daugybę kitų panaudojimo galimybių.

Žaidimo principas su Raganosio lėle, spalvotais rutuliukais ir kauliukais labai paprastas: pradžioje papasakojama istorija apie Raganosį ir po to visokiais būdais stengiamasi jį pamaitinti. Istorija pristato, kad Raganosiukas gimė labai mažas ir dėl to tėveliai labai stengėsi jį pamaitinti, kad užaugtų toks didelis kaip jie. Tačiau jis buvo užsispyręs ir nelabai norėjo valgyti, ką siūlydavo tėveliai. O valgydavo tik tai, ar tiek, ką rodydavo jo specialus kauliukas. Jei tai 1, tai būtinai tik vieną rutuliuką, jei 2, tai du ir t.t. Kai vaikai pataiko pamaitinti „teisingai“, tada Raganosis sako: „Niam niam kaip, skanu!”, jei ne – riaumoja ir nepatenkintas krato galvą. Tokio žaidimo variantų labai daug: galima rinktis spalvas, galima šešias pagrindines spalvas susieti su jausmų veideliais ir mokyti emocijų pažinimo, galima jį maitinti kokiu nors jau turimu žaisliniu maistu ir plėsti žodyną ar kalbėti apie sveiką ir nesveiką maistą ir dar daug kitų.

Dalyvavimas Kūrybos Dirbtuvėse „Toy Design and Inclusive Play“ atnešė psichologei Daliai daug gerų emocijų bendraujant su skirtingų šalių bei kultūrų žmonėmis, padėjo išbandyti save iš kūrybinės pusės ir pasimėgauti dovanojimo džiaugsmu.